יום רביעי, 20 ביולי 2011

טיול לאלסקה - שייט במפרץ ולדז

יצאנו מולדז לשייט לפיורדים ולקרחונים של מפרץ הנסיך וויליאמס (Prince Williams Sound) מצויידים היטב לפיגעי מזג אויר (לשמחתינו - לא נידרשנו להם כמעט בהמשך) ולצילום נופים ובעלי חיים שקיווינו לפגוש על גדות המפרצים בקרחונים ובים.
הצטיידנו גם במשקפת המיוחדת. לפני כחצי שנה כשהייתי אצל מיכלי ודני בברקלי רכשתי משקפת במיוחד לטיול לאלסקה. הסברתי אז למיכלי את חששותי בעינין מועד הטיול המוקדם מדי כנראה ,כדי לראות את ריצת הסלמונים בנקיקי הנחלים ובנהרות. ריצת הסלמונים אמורה להתחיל ביולי בעוד אנו נוסעים ביוני. מיכלי הרגיע אותי ואמרה "אל תדאג אבא'לה, עם המשקפת הזו אפשר לראות עד יולי"


מצוייד אל מול פני הקרחון
הקפטן וצוות האוניה עסקו כל הדרך בהסברים שונים על הנוף, המבנה הגיאולוגי סיפורי הקרחונים ובמיוחד בצייד (בעזרת משקפות) של בעלי חיים שונים.


מיד ביציאה זיהינו את הנשר ולאחריו את בני משפחתו על העצים. בתקווה שמדובר בסימן לבאות עמדנו על הסיפון לחזות בנופים.



נשר מנסה לתפוס את האפרוח








השייט כולו היה מקסים התמונות והסרטונים (המעטים ) המצורפים כאן מראים רק את אפס קצהו של היופי וההתרגשות.

לוטרת ים על הגב



עיזי הרים


קולומביה גליישר - מגדולי הקרחונים , 4 ק"מ רוחבו וכ 1500 מטר עומקו נסוג באופן דרמטי ובתהליך הנסיגה מציף את המפרץ בקרחונים המקשים על הגישה איליו



משפחת הצבאים












לוטרות בקרחונים


אריות ים על קרחונים



קרחון MEARES


התפרקויות בקרחון Meares


ציידי הלוויתנים - מרחוק מחפשים במשקפות ובעדשות זום את נתז נשיפות הלוויתנים ואז הקברניט מפליג לאיזור. הלוויתנים די חמקמקים. צוללים במקום אחד ויוצאים במרחק של מספר עשרות מטרים מנקודת הצלילה. מעקב עם עדשות הזום מאד קשה ומעייף ואחרי מספר צילומים מומלץ לעזוב את ההנצחה ולחוות אותם באופן בלתי אמצעי.

לוויתנים נושפים - באדיבות גבי רונן



פאפין - ציפור ים מקסימה וצבעונית.






דוב שחור על חוף המפרץ




כמעט לסיכום קצת מהנופים



במהלך ההפלגה היבעתי התענינות מיוחדת (מעניין למה) במכשירי הניווט בתא הקברניט ובמפות הימיות התלויות בסירה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה